2018/09/20

Kp 13 ja mahakipuja

Tänään mennään siis kiertopäivää 13. Minulla on eilisestä saakka ollut vihlovia kipuja niin munasarjoissa kuin etenkin keskellä alavatsaa. Myös valkovuodon eritys on lisääntynyt merkittävästi.

En nyt mistään onnistunut googlaamalla löytämään, voiko ovulaatiokipu esiintyä sukkapuikkomaisena vihlontana keskellä alavatsaa. Aloin taas pelätä kohtutulehduksia ja muita mahdollisia vaivoja. Minun oli tänään hyvin vaikea keskittyä luennolla, kun vasempaan munasarjaan pisti niin lujaa.

Muistin yhtäkkiä, että keväällä minulla oli aivan samanlaisia kipuja ja nimenomaan keskellä alavatsaa. Silloin olin varma, että nyt minulla on kohtutulehdus tai joku muu ikävä vaiva, koska kiertokin oli venynyt jo yli 50:nen päivän mittaiseksi, joten varasin ajan ultraan/gynekologille. Ultrassa gynekologi vain totesi, että kaikki on aivan hyvin ja kivut olivat johtuneet ovulaatiosta, joka oli juuri vasta ollut.

Teinkin heti tänään taas yhden noista kiinasta tilaamistani ovulaatiotesteistä, mutta samanlainen viiva tuli taas mitä tulee muutenkin läpi kierron... Olen alkanut miettiä, voisivatko ne kuitenkin olla viallisia. Huomenna aion ostaa marketista taas tavallisia ovulaatiotestejä ja tehdä "tieteellisen kokeen", eli kastaa samassa virtsassa niin kiinatestin kuin tavallisen markettitestin ja katsoa, onko viivojen vahvuuksissa mitään eroa. Ilmoitan myös tänne asiasta kunhan ehdin.

Alkaa niin jo kyllästyttämään tämä jatkuvasti kehostaan stressaaminen! Huomenna on jo kp 14 ja silloin pitäisi oikeasti tapahtua ovulaatio, kun terolutejakin jo yksi kierto takana. Lauantaina alkaa taas 10 päivän terolut-kuuri ja olisin niin toivonut, että ovulaatio olisi ehtinyt tapahtua ennen kuuria. Höh.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti