2019/02/05

Pohdintaa kemiallisista raskauksista

Minähän olen koko ajan sanonut, ettei minun kehossani ole tapahtunut yhtään mitään ovulaation lisäksi tämän 1,5 vuoden yrittämisen aikana enkä ole saanut ainuttakaan haamua, keskenmenoa tms, mutta olen tainnut olla liian äkkipikainen sanoessani niin.

Tein eräänä kiertona viime vuoden lopussa apteekin herkän raskaustestin, kun taisin olla noin 9 dpo:lla. Siihen tuli silloin kuvassa näkyvä erikoinen haamulainen tms (ylempi kuva). Seuraava testi oli kuitenkin negatiivinen ja menkat alkoivat pian. Menkat olivat todella kipeät ja runsaat. Menkkojen jälkeen tein vielä pc:n testin, joka antoi myös jonkun oudon haamun tai viivan paikan.

Oudointa tässä on se, että olen koko yrityksen aikana saanut noiden lisäksi vain kerran jonkun erikoisen haamun, jonka mieskin näki testissä ilman, että edes pyöritti sitä sen kummemmin. Silloinkin menkat alkoivat pian ja muut testit olivat negoja. Olin todella pettynyt.

En varmaan ihmettelisi noita testejä ja ajattelisin niiden olevan vain viivanpaikkoja, mutta kun normaalisti en saa mitään viivoja koskaan! Siksi olen epäillyt, että tuossa kierrossa oli kyse jonkinlaisesta kemiallisesta raskaudesta.

"Kemiallinen tai biokemiallinen raskaus tarkoittaa raskautta, jossa hedelmöitynyt munasolu on kiinnittynyt kohtuun ja muodostanut sen verran istukkasolukkoa, että raskaustesti näyttää positiivista. Raskaus ei kuitenkaan ehdi kehittyä kliiniseksi, ultraäänellä havaittavissa olevaksi raskaudeksi vaan seuraa erittäin varhainen keskenmeno, joka on todennettavissa ainoastaan elimistön biokemiallisten muutosten perusteella." (mehilainen.fi)

Nyt joku voisi sanoa, että "eikös ole typerää testata niin aikaisin, kun tuollaisetkin tulevat ilmi, joista normaalisti et tietäisi mitään?" Vastaukseni on, että ei ole minun tapauksessani! Olisin niin iloinen kemiallisestakin raskaudesta, koska tietäisin kehossani tapahtuneen jotain ja kehoni ainakin yrittäneen raskautua.

Oli miten oli, tajuttuani tänään tämän asian, olen saanut hieman lisätoivoa ja valoa tähän yritykseen. En voi koskaan tietää, oliko testeissä jonkinlainen virhe tms, vai oliko kyse kemiallisesta raskaudesta, mutta ei sen väliä. Siemenneste on tutkitusti ollut nyt heikompilaatuista ja siittiöitä on vähemmän, joten on hyvin mahdollista, että kiinnittymisessä yms on ongelmia.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti