2018/07/20

Pian vuosi yritystä + elämäntapamuutos

Mulla on jäänyt kokonaan kirjoittaminen pitkäksi aikaa. Ei ole ollut motivaatiota, kun on harmittanut kaikki niin paljon ja etenkin tämä yrittäminen. Edelleen epäilen, että itselläni olisi jotain pcos:n tyyppistä, kun munarakkulatkin olivat silloin ultrassa "pco-tyyppiset" ja ensikuussa tulee jo vuosi yritystä.

Olen lihonnut aika paljon synnytyksen jälkeen. Ylipaino kulkee jonkun verran käsikädessä pcos:n kanssa, joten olen päättänyt tehdä asialle jotain. Nyt on aika vähentää hiilihydraatin, lihan ja sokerin määrää. Tehdä täydellinen elämäntapamuutos.

Minulla oli lääkäriaika viime viikolla, jolloin olin ajatellut saavani terolut-lääkkeet tasaamaan järkyttävän epämääräisiä kiertojani. Tällä hetkellä kiertoni siis vain venyvät ja raskautuminen on mahdotonta. Yrittäminenkin alkaa jo tympimään sekalaisten kiertojen vuoksi. Aluksi kierrot olivat noin 32-34 päiviäisiä, sitten noin 50 päiväisiä ja nyt ne lähentelevät jo 70:ntä päivää. Turhauttavaa.

Kävin myös lääkärin pyynnöstä labrakokeissa, joissa mm. kilpirauhaseni toimintaa tutkittiin. Muutamat arvot heittelivät vääriin suuntiin, joten huolestuin kehoni tilasta entisestään.

Olenkin haaveillut, että ruokavalionmuutos, painonpudotus ja terolutit yhdessä auttaisivat minua raskautumaan. Nyt vaan kaikki keinot käyttöön! Olisi se muutenkin kivaa päästä ylimääräisistä kiloista eroon.

En ole koskaan tykännyt kamalasti vihanneksista, mutta nyt olen päättänyt yrittää! Mieheni on onnekseni lähtenyt tähän hyvin mukaan ja jopa ostanut omatoimisesti erilaisia vegetuotteita ja kokkaillut meille.

Suunnitelmana on mm. vaihtaa liharuokia vegeruokiin, vähentää hiilihydraatin määrää, vaihtaa pastat yms täysjyvään, aamupalaleivän tilalta puuroa, iltapalaksi jugua/smoothieta/marjoja jne. Pääsääntöisesti tavoitteena on siis jättää kokonaan herkut nyt alkuun, vaihtaa limu vishyyn/veteen, pyrkiä juomaan vettä vähintään 2 litraa päivässä, syödä vain muutama kertaa viikossa lihaa ja muuten vegeruokia (ennen söimme 2 x päivässä liharuokaa), roskaruoat pois ja niin edelleen. Maitotuotteita ja kahvia en aio jättää pois, koska esimerkiksi kahvi laittaa aineenvaihduntani aina liikkeelle.

Tarkoitus olisi myös lenkkeillä ja pikkuhiljaa aloittaa myös kotitreenailuja. Nyt on vaan pakko saada painoa terveellisesti pudotettua, mutta mieluiten pysyvästi. Tällä hetkellä en voi kehossani hyvin..

Vertailun vuoksi tähän lähtötilanne, eli 20.7.2018; 168/85. Tavoitepaino 75 -> 65 -> 60.

Pyrin nyt taas päivittelemään blogia, jotta saan itselleni motia tähän hommaan. Nyt mulla on suunnitelmia ja tavoitteita!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti