2019/08/08

Neuvolakäynti, rv 24+2

Kävin eilen taas neuvolassa ja silloin viikkoja oli otsikossakin näkyvä määrä eli 24+2. Otin taas tavalliseen tapaan mittaukset ja virtsanäytteen. Kaikki oli niiden osalta hyvin.

Kävimme erilaisia kaavakkeita läpi ja puhuimme paljon imetyksestä. Viime kerralla minulla oli alkuun paljonkin ongelmia imetyksen suhteen, joten oli kiva jutella kunnolla siitä jonkun kanssa ja kuulla vinkkejä. Nykyään on ilmeisesti myös paljon erilaisia tukitoimia sitä varten.

Kuuntelimme sydänäänet ja mittasimme ensimmäistä kertaa sf-mitan, eli häpyliitos-kohdunpohjamitan, joka oli minulla nyt 25. viikolla 21 cm. Se oli kuulemma keskikäyrän ja alakäyrän keskivaiheilla. Viime raskaudessa sf-mitta oli aina alakäyrällä, mutta en kuitenkaan joutunut käymään silloin missään lisäkäynneillä. Nyt mitta oli hiukan viime raskautta isompi, mutta kuitenkin pienehkö.

Minun tulee käydä ensiviikolla sokerirasituskokeessa toistamiseen, Jännittää kyllä aika paljon, koska viime raskaudessa minulle lyötiin raskausdiabeetes diagnoosi kouraan toisen kokeen jälkeen.

Minun tulee vielä varata viimeiset neljä kolme neuvolakäyntiä itse. Yhden käynnin varasimme jo yhdessä ja lisäksi välissä on myös yksi lääkärineuvola.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti