2019/05/13

Ajatuksia sukupuolesta

Minulla ei itselläni ole vieläkään tullut oikein mitään ajatusta vauvan sukupuolesta. Viime raskaudessa olin ihan alusta asti varma, että odotan poikaa ja näin asiasta uniakin jatkuvasti jo ennen ultraa. 

Yhteensä neljä ystävääni on jo sanonut, että odottaisin tyttöä. Itse en jotenkaan ehkä uskalla ajatella niin, koska se on kuitenkin ollut pieni salainen haaveeni. En tietenkään pettyisi toisesta pojastakaan, mutta en voi alkaa valehtelemaankaan, ettei tytär olisi pieni haaveeni ollut jo kauemmin. Toisaalta olisi se velikin ihana esikoiselle, eli kumpi vaan niin ei väliä ♥

Viime yönä näin unta, jossa vauva oli jo syntynyt ja päällään hänellä oli kuvan toppahaalari, mutta vaaleanpunaisilla pilkuilla ja hän oli ilmeisesti tyttö. Ensimmäinen sukupuoleen liittyvä uneni tähän saakka.

Äiti kävi tänään meillä ja kuunteli vauvan sydänääniä dopplerin kautta. Hän on kokenut molempien sukupuolien raskaudet ja on huomannut omissa raskauksissaan tietynlaisen eron sydänäänissä. Hänen mielestään ääni kuulosti enemmän tytön ääneltä, koska oli todella nopea ja lähinnä aika korea. Esikoisen syke oli tosin myös 150-160 eli "tyttösyke", joten en menisi vielä tuon varaan vannomaan mitään.

Toisin sanoen, omat ajatukset on ihan 50-50. En osaa edelleenkään yhtään veikata!

4 kommenttia:

  1. Mulla on todella vahva poikaolo ollut melkein ihan alusta asti. Näin myös hetki sitten unta, että poika syntyi. Saas nähdä. :D Kumpi vain tietty käy. Ennen raskautta ajattelin, että tyttö olisi toiveena, mutta varsinkin nyt ku on tää vahva poikaolo, tuntuis oudolta saadakin tyttö. Kestäis ehkä tottua ajatukseen, mut niin tai näin, kumpikin käy <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mulla oli tismalleen sama esikoisen kanssa! näin unia, että ultrassa näkyi poika ja koko ajan tuntui, että poika se on. Ultrassa se sitten näkyikin heti, että poika oli!:D

      Poista
  2. Mulla tuli mieleen noista sydänäänistä tarina, jonka oma äitini on kertonut minulle ajasta, jolloin hän odotti minua. Siihen aikaan lääkäri kuulemma vielä juurikin sydänäänien perusteella arvuutteli, että onko tulossa tyttö vai poika. Silloin ei kai vielä ihan niin aikaisin kuin nykyään pystynyt näkemään sukupuolta ultralaitteilla...Silloin lääkäri oli sanonut minun sydänäänistä, että ne olivat suht hitaat ja voimakkaat, joka viittaisi vahvasti poikaan. Ja niin sieltä vaan tyttö tuli maailmaan :D Onpa jännää arvuuttelua. Itse uskon vahvasti unien voimaan. Niin monesti on käynyt, että unet ovat kertoneet tiettyjä asioita tulevaisuudesta. Jospa sieltä olisikin tulossa pieni tyttö ;) <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä en myöskää niihin sydänääniin oikein luota, koska esikoisella (poika) oli just todella nopea syke (150-160) aina :D Mutta unet on toki ollu itellä varmempi aina

      Poista