2019/05/16

Rv 12+3 höpinää

Se on jännä, että mä edelleen käytän itse näitä päiviä, jotka lasken suoraan ovulaatiosta, vaikka nyt nt-ultrassa ultraaja sanoi tiuhtin koon (olikohan about 6,5 cm) vastaavan viikkoja 12+5 eli kuukautisista laskettuna. Neuvola menee edelleen sen mukaan, vaikka se on mun mielestä aivan älytöntä, kun tiedän tasan tarkkaan milloin mun ovulaationi oli. En suostu laskemaan päiviä kuukautisten mukaan vaan haluan mieluummin laskea ne ovulaation mukaan, vaikka ne sanoisivat ultrassa mitä. Viime raskaudessakin viikot vaihtuivat joka ultrakerta, joten en enää luota niihin. Neuvolan mukaanhan tänään mulla olisi jo rv 13+0 eli alkaisi 14. raskausviikko. Elän silti vielä itse 13. raskausviikkoa.

Terveydenhoitajani neuvolasta laittoi jo heti silloin tiistaina viestiä, että sokerirasituksen tulokset olivat ok. Katsoin netistä tulokset ja ne olivat jopa paremmat kuin viime raskaudessani ensimmäisessä testissä. Tosin viime raskaudessakin radituomio tuli vasta toisesta testauskerrasta.

Sain myös jo samana iltana kirjeen netpostiin, jossa kerrottiin, ettei suurentunutta Downin syndrooman riskiä ole, eikä jatkotutkimuksia sen suhteen tarvita. Olipa kerrassaan siis helpottavia uutisia kaikin puolin.

Laitoin muuten huvikseni ultrakuvat myös kansainvälisille nub -sivustoille arvailtavaksi ja sain ainoastaan tyttöveikkauksia. En millään malttaisi odottaa tietoa siitä, millaiseksi perheemme jää (lisää lapsia meille tuskin enää tulee) ja ketä siihen kuuluu. Malttamaton minä!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti